zondag 26 januari 2014

Shine a light...

Wat zit ik me te vervelen binnen. Omdat mijn oog niet zo snel geneest kan ik niet vogelen of lang buiten gaan. Twee uurtjes werken gaat net, dan moet ik weer plat met ijspacks etc. Maar goed, niet getreurd, dan maar binnen aan de slag met lampjes, spiegels, vazen, glazen en ps.
Het volgende thema voor de fotoclub is abstract dus ik ben maar wat gaan klooien. Toch wel grappig dat je dan (zelf) dingen ziet in de vormen die er voor een ander misschien helemaal niet zijn. Oordeel zelf maar. Dit is een beginnetje, ik moet nog meer maken om er straks de meest geschikte foto uit te kiezen.

Misschien zit er wat ruis in de foto's. Ik heb nog wat last met goed kijken op m'n scherm, dat irriteert al snel dus nabewerking is (nog) niet optimaal.

Engeltje dat een kaars draagt:

Angel with a candle?
Zeekwal:

Jellyfish?
IJsvulkaan:

Icy vulcano?
Rivier in Lesbos met slierten alg in negatief:

River in Lesbos in colournegative.
De voet van een antiek kristallen glas van onder gefotografeerd.

Antique glass foot from downunder.

Een licht dat je meedraagt, waarheen je ook gaat. Opgedragen aan een dierbare (vogel)vriendin.

Voor wat betreft de spam-aanval van afgelopen week: ik heb nu de raad van Loes (zie reacties) opgevolgd en hoop dat het helpt. Zo niet dan moet de woord verificatie er weer op maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.

13 opmerkingen:

  1. Hoi Marianne,
    Wat vervelend meid, ik heb het echt met je te doen!! Ik hoop zo voor je dat je snel weer lekker met je camera op pad kunt. Daarom hopen maar op een spoedig herstel.
    Dit zijn ook hele bijzondere opnames, erg mooi hoor!! Foto 2, 3 en 6 zijn echt bijzonder om te zien.
    Ik hoop dat ook je spam berichten snel voorbij zullen zijn. Misschien heb je het al gedaan,... maar je internet geschiedenis eens een keer verwijderen, dit zou kunnen helpen?!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow så spennende bildr Marianne ! knall bra :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer voor je ,toch knap dat je niet bij de pakken neer gaat zitten,wat leuk deze experimenten de tweede,derde en vooral de zesde zijn toch beauty,s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marianne,
    Wat naar nou toch dat het zo lang duurt met je oog, maar hoofdzaak i dat je straks weer goed kunt zien.
    Je bent lekker aan het spelen geweest, vooral de kwal vind ik heel geslaagd!

    Toen ik een tijd geleden ook steeds meer spam kreeg heb ik de mogelijkheid om 'anoniem' te reageren dicht gezet, daarna nooit meer spam gehad.


    Groetjes Loes

    Nou, op naar de woordverificatie ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed van je om positief te blijven denken, Marianne. Ondertussen ben je toch goed bezig geweest. Ik vind je foto's heel intrigerend, vooral 2, 3 en 6. Zeker de moeite om nog verder mee te gaan. Ook een heel andere kijk op "abstract". Wat die spam-aanval betreft die heb ik ook net achter de rug. Precies als bij jou. Ik heb inmiddels gister ook de woordverificatie aangezet. Wat een ellendelingen,hè. Laten ze iets positiefs met hun energie gaan doen. Sterkte met je herstel. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marianne,
    Jammer dat het nog niet wil opschieten met het oog, maar je blijf bezig zo te zien. Maar ik hoop dat ik snel weer van je vogel platen kan genieten :)

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent goed bezig op een vierkante meter :-) vooral foto 2, 3,en 6 vind ik heel fraai, foto 5 heel mooi van kleur maar minder spannend. Met je oog wens ik je veel sterkte !
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marianne,
    wat goed van jou om je camera dan maar binnen te gaan gebruiken. En op zo'n creatieve manier!
    Mijn favorieten hiervan zijn foto 5 en 6.
    Ik hoop dat het (gauw) goed komt met je oog.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amazing images Marianne.
    There is a minute amount of noise in the first shot, but it is good as it adds to the overall pattern.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk gaat alles goed komen Marianne maar zoals jij positief bezig bent gaat dit zeker lukken ik duim voor je , en je serie is PRACHTIG HOOR !!!!
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh, maar dit is ook heel mooi, de eerste vind ik heel bijzonder, ik zou er niet zo snel iets in zien, maar het heeft iets mysterieus. De andere abstracte foto's vind ik ook erg mooi. Iets heel anders dan vogels. Ik hoop dat je snel opknapt en toch weer naar buiten kan. Gelukkig weet je er ook binnen wat van te maken. Een goed herstel, en ik hoop dat de spam snel voorbij is, ik heb er zelf nu ook veel last van dat ik de woordverificatie aan heb moeten zetten, vind ik niet leuk, maar ik kan ook niet van iedereen verwachten een punt account aan te maken ( net zoals hier bij veel bloggers alleen met google account gereageerd kan worden)...hopelijjk houdt de spam bij ons allebei snel op.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo marianne,

    wat naar te lezen dat het herstel van je oog minder vlot gaat dan gedacht maar als het maar goed geneest want dat is het belangrijkste. De wv heb ik nog nooit aan gehad maar vanaf bijna het begin ook de anonieme reageerders uitgeschakeld. Nu kunnen bloggers maar ook mensen met wordpress en een aantal andere evengoed reageren. Terug naar een puntblog wil ik nooit meer. Ten eerste alle foto's per stuk moeten binnen trekken (heel vele werk) maar ook geen vergrotingen kunnen bekijken rn nog een aantal ergernissen. Dan maar anoniem uitscheklen.

    Maar over je foto's: Ik vind dit echt heel leuk en artistiek hoor.
    2,3 5 en 6 vind ik echt heel erg mooi!
    Sterkte met je ook meis.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch nog maar een keertje reageren ;-) foto 6 is een beauty en heel speciaal! Wat zou de wereld mooi verlicht zijn, als iedereen zo'n lichtje met zich mee zou dragen.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen